Brain Factory – Architecture & Design was founded after a long creative partnership between the architect Paola Oliva and the designer Marco Marotto. Essential foundation of the design choices of the firm is the creative research that exploits the capabilities of the intelligent design, without neglecting the aesthetic side, hence the choice of the name Brain Factory. The philosophy of the firm leads to design and implement projects with great awareness, recognizing in the quality of work an added value for the customers: every step of the design is followed with care and attention to detail. From interior to landscape design, from packaging to product design: these are the areas of study of the firm.

Brain Factory – Architecture & Design nasce dopo un lungo sodalizio creativo e di partnership tra l’architetto Paola Oliva e il designer Marco Marotto. Fondamento essenziale delle scelte progettuali dello studio è la ricerca creativa che sfrutta la funzionalità intelligente del design, senza trascurarne il lato estetico, da qui la scelta del nome Brain Factory. La filosofia dello studio porta ad ideare e realizzare progetti con grande consapevolezza, riconoscendo nella qualità del lavoro un valore aggiunto per i clienti: ogni fase della progettazione è seguita con cura e attenzione al dettaglio. Dall’interior al landscape design, dal packaging al product design: questi sono gli ambiti di progettazione dello studio.

Awards & Publications

Over the years, have followed many International publications and awards.

International publications:

  • Gizmodo – Digital Lifestyle – article write by Andrew Liszewski – July 2012;
  • Gizmag – article by James Holloway – July 2012;
  • Extérieurs Design magazine September/October 2012 n°31 p. 26;
  • Design@Home magazine October/November 2012 n°47 p. 22;
  • T3 Uk magazine December 2012 n° 209 p. 163;
  • Exame – Estilo De Vida – Brasil magazine – February 2013;
  • Elle Decor India magazine April/May 2013;
  • Modern in Denver – Colorado’s Magazine for modern living – inside & out, Denver-Summer ’13 – magazine July/August 2013;
  • Salon Magazine magazine September 2013 p. 30;
  • European Product Design selection by Marc Gimenez – Instituto Monsa de Ediciones;
  • Chlorosphere – cabinet de tendances – Trendbook Instinct 2015;

International awards:

  • First winner prize in the Butter Basics contest on Jovoto.com – International competition 2011;
  • First winner prize in the H2Overhaul contest on Jovoto.com – International competition 2011;
  • First winner prize in the Room 2022 contest on Jovoto.com – International competition 2011;
  • Second winner prize in the Fan-tastic Fan Articles! contest on Jovoto.com -International competition 2012;
  • First winner prize in the Audi-Family On Board contest on Jovoto.com – International competition 2013. The idea was licensed to Audi;
  • First winner prize in the Audi – Light follows function contest on Jovoto.com – International competition 2013.
  • Second winner prize in the Total Innovation Station contest on Jovoto.com – International competition 2013;
  • In addition, as part of the product design, have been awarded and prototyped two concepts tool-car by the German car manufacturer Audi.

Premi & Pubblicazini

Nel corso degli anni, si sono susseguite menzioni europee e riconoscimenti.

Pubblicazioni Internazionali:

  • Gizmodo – Digital Lifestyle – articolo di Andrew Liszewski – Luglio 2012;
  • Gizmag – articolo a cura di James Holloway – Luglio 2012;
  • Extérieurs Design rivista di Settembre/Ottobre 2012 n°31 p. 26;
  • Design@Home rivista di Ottobre/Novembre 2012 n°47 p. 22;
  • T3 Uk rivista di Dicembre 2012 n° 209 p. 163;
  • Exame – Estilo De Vida – Brasil rivista di Febbraio 2013;
  • Elle Decor India rivista di Aprile/Maggio 2013;
  • Modern in Denver – Colorado’s Magazine for modern living- inside & out, Denver-Summer’13 – rivista di Luglio/Agosto 2013;
  • Salon Magazine rivista di Settembre 2013 p. 30;
  • European Product Design selezione di Marc Gimenez – Instituto Monsa de Ediciones;
  • Chlorosphere – cabinet de tendances – Trendbook Instinct 2015;

Premi e i riconoscimenti internazionali:

  • Primo Premio conseguito nel Butter Basics contest su Jovoto.com – International competition 2011;
  • Primo Premio conseguito nell’ H2Overhaul contest su Jovoto.com – International competition 2011;
  • Primo Premio conseguito nel Room 2022 contest su Jovoto.com -International competition 2011;
  • Secondo Premio conseguito nel Fan-tastic Fan Articles! contest su Jovoto.com – International competition 2012;
  • Primo Premio conseguito nell’ Audi-Family On Board contest su Jovoto.com – International competition 2013.
  • Primo Premio conseguito nell’Audi – Light follows function contest su Jovoto.com – International competition 2013.
  • Secondo Premio conseguito nel Total Innovation Station contest su Jovoto.com – International competition 2013;
  • Inoltre, nell’ambito del product design, sono stati premiati e prototipati due concept tool car dall’azienda tedesca Audi.